Nie bądź lekarzem, który nie wie nic o swoich pacjentach

Pozyskiwanie pacjentów w medycynie to ciężki orzech do zgryzienia. Medycyna rządzi się pewnymi ograniczeniami reklamowymi i będąc lekarzem, zapewne masz tego świadomość. Nie oznacza to jednak, że Twój gabinet jest bezradny. Brak pacjentów lub/i negatywne opinie to już jakaś informacja.

Uwierz w magię internetu

Ocenia się, że branża medyczna jest drugą po gastronomicznej, w której reputacja ma największe znaczenie. Aż 47% pacjentów przed umówieniem się do lekarza, sprawdza o nim opinie w internecie. Co więcej, aż 60% pacjentów, potrzebuje przeczytać min. 4 recenzje, by zdecydować się na zapisanie się do lekarza. Ciekawostką jest fakt, że np. fizjoterapeuta posiada średnio 2,4 opinii w internecie. Oznacza to, że statystycznie rzecz ujmując – nie ma on szans na pozyskanie nowego pacjenta. Nie wierzysz w magię internetu? Aż 80% pacjentów ufa opiniom w internecie tak samo, jak w rekomendacje od najbliższych. Uwierz nam. Nie chcesz polegać tylko na poczcie pantoflowej.

Analizuj dane swoich pacjentów

Żeby móc analizować dane swoich pacjentów, musisz ich oczywiście posiadać. Niemniej jednak nawet podstawowe dane statystyczne dotyczące niewielkiej grupy sprawią, że kolejna działania Twojego gabinetu będą coraz bardziej logiczne. Od czego zacząć?

Nieodebrane połączenia telefoniczne

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez nowe – choć nie tylko – gabinety, jest bagatelizowanie utraconych połączeń telefonicznych. Bierze się to z niewiedzy. Ocenia się, że ok. 60% pacjentom nie udaje się dodzwonić do recepcji. Co to oznacza dla Twojego gabinetu? Oczywiście utratę potencjalnych pacjentów, a co za tym idzie przychodów, które by oni przynieśli.

Pacjent, który się do Ciebie nie dodzwonił, to także potencjalna zła recenzja dla Twojego gabinetu. W jednej z przychodni, tylko jednego dnia zanotowano 11 negatywnych opinii wystawionych przez pacjentów, którzy nigdy w niej nie byli. Powodem takiego stanu rzeczy była właśnie niemożność dodzwonienia się i umówienia do lekarza.

Brak możliwości umawiania online

Dziwnie nam z tym, że w 2019 roku musimy o tym w ogóle pisać. Wciąż wiele gabinetów nie posiada możliwości rejestracji online dla pacjentów. To tak, jakby w dyskoncie spożywczym nie móc zapłacić kartą.

Z ankiety przeprowadzonej przez Annals of Medical & Health Sciences Research wynika, że aż 91% pacjentów nie wyobraża sobie umawiania wizyty lekarskiej, w sposób inny niż poprzez drogę internetową. Tymczasem niemal 50% polskich gabinetów nie posiada takiej funkcjonalności. Słyszeliśmy o różnych powodach takiego stanu rzeczy. Najczęściej przewijają się takie argumenty:

  • problemy z informatyzacją gabinetu/przychodni
  • brak wiedzy jak taką funkcjonalność wdrożyć
  • ogromne koszy związane z informatyzacją gabinetu
  • nowy sposób umawiania, to nowy problem – dwa razy więcej pracy niż przy samej rejestracji telefonicznej

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, jak powinna wyglądać przychodnia XXI wieku. Jeśli ktoś tego artykułu nie czytał, gorąco zachęcamy do przewertowania tekstu. Tymczasem rozprawmy się z powyższymi mitami.

Problem informatyzacją gabinetu/przychodni

Ciężko nam brać na serio ten argument. Przykładowo zaimplementowanie naszego modułu Aurero trwa maksymalnie 15 minut. Całość odbywa się zdalnie, bez konieczności spotykania się.

Brak wiedzy jak taką funkcjonalność wdrożyć

Jesteś lekarzem/właścicielem gabinetu/przychodni. Nie musisz się na tym znać. Tak jak nie musisz znać się na pracy swojego biura rachunkowego.

Ogromne koszy związane z informatyzacją gabinetu

Aurero w podstawowej wersji kosztuje 0 zł (słownie: zero złotych, zero groszy). Tak, jest w niej rejestracja online dla Twoich pacjentów). Zobacz co otrzymujesz w ramach darmowego konta w Aurero.

Nowy sposób umawiania, to nowy problem – dwa razy więcej pracy niż przy samej rejestracji telefonicznej

Jeśli tak myślisz, to jesteś w błędzie. Rejestracja online to prawdziwa ulga dla Twojej rejestracji.

Czytając ten tekst masz wrażenie, że jest to autoreklama? Słusznie. Nie nawidzimy patrzeć, jak lekarze, rejestratorki, a przede wszystkim pacjenci męczą się, by zapisać się na rutynowe badanie diagnostyczne czy konsultację w gabinecie. Naszą misją jest zmiana postrzegania branży medycznej, jako tej, która technologicznie znajduje się jeszcze w poprzednim tysiącleciu.

Jakie korzyści przyniesie Ci dobry program dla medycyny?

Temat jest bardzo obszerny. Każde z zagadnień staramy się opisywać z osobna. O rejestracji online dla pacjentów już wspominaliśmy. Oprócz tego Twój gabinet będzie miał możliwość:

Jak Aurero  działa w praktyce?

To bardzo proste. Wypełniasz prosty formularz. Kontaktujemy się z Tobą. Przekazujemy Ci dane do logowania. Przez 14 dni testujesz Aurero za darmo, bez żadnych zobowiązań. Nie musisz rezygnować, podpisywać umów. Po tym okresie skontaktujemy się z Tobą i na bazie Twojej aktywności przygotujemy ofertę. Nie będzie tu przykrych niespodzianek, ponieważ cennik jest Ci znany od początku (przejdź do cennika).

Przejdź do strony z formularzem, wypełnij go. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h.

 

 

 

Masz pytania?

Zostaw swój numer telefonu! Nasi eksperci skontaktują się w trybie 24/7